Peta Google Mendapatkan Widget Baru untuk Membolehkan Pengguna Android Memula Navigasi Dari Skrin Utama Laporkan

Peta Google dilaporkan mendapat widget skrin utama baru yang akan membantu pengguna Android memulakan navigasi dengan lebih cepat. Pembaharuan ini sejajar dengan Google yang melepaskan widget baru untuk aplikasi utamanya termasuk Telefon Google, Muzik YouTube, Google Keep, Kalkulator, dan Jam dengan peluncuran versi Android 12. yang stabil widget Widget Google baru dikatakan mempunyai carian bar, jalan pintas ke kedai berdekatan, dan lokasi yang paling sering dikunjungi pengguna untuk memulakan navigasi laluan dengan cepat.

Widget baru untuk Peta Google pertama kali dilihat oleh pengguna Reddit @MishaalRahman. Sesuai dengan tangkapan skrin yang dikongsi oleh pengguna, ia mempunyai bar carian dengan empat atau lapan pintasan navigasi ke lokasi yang diperibadikan yang sering dikunjungi oleh pengguna seperti rumah, tempat kerja, dan lain-lain, serta pertanyaan carian biasa seperti pam petrol (gas stesen), restoran, dan kedai runcit.

Widget carian Peta Google nampaknya mendukung tema dinamik pada perangkat yang menjalankan Android 12 untuk warna. Sekiranya anda menggunakan Android 11, aplikasinya nampaknya menggunakan warna aksen biru seperti widget Google yang lain. Widget terbaru dilaporkan dilancarkan dengan Peta Google versi 11.3.0.
Widget carian Peta Google yang baru dikatakan serupa dengan dua widget iOS yang dikeluarkan pada awal bulan Julai tahun ini. Peta Google untuk iOS versi 5.74 membawa pengalaman widget untuk pengguna iPhone. Widget pertama membolehkan pengguna memeriksa restoran atau stesen minyak berdekatan dengan lebih mudah dengan beberapa ketukan, sementara widget yang baru dirancang untuk memeriksa keadaan lalu lintas dan perincian lokasi. Ia juga menunjukkan waktu buka kedai dan ulasan restoran. Widget 1×1 menunjukkan lokasi pengguna semasa dengan lapisan lalu lintas juga. Pengguna iOS dapat menambahkan widget secara langsung dengan mengetuk Edit di Tampilan Hari Ini atau menekan ikon + dalam mod penyuntingan di skrin utama.

About Bahria Sports

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *