Elon Musk Trolls Jeff Bezos Ketika Dia Menjauh Di Belakang Dalam Perlumbaan Terkaya di Dunia

Elon Musk pada masa ini adalah orang terkaya di planet ini, dan dia ingin memastikan pemain nombor dua dunia mengetahui hal itu.

Ketua Tesla pada hari Isnin membalas tweet oleh pesaingnya Jeff Bezos dengan emoji pingat perak, ketika dia meninggalkan pengasas Amazon di belakang dalam perlumbaan untuk menjadi orang terkaya di dunia.

Kekayaan peribadi Musk meningkat kepada $ 222bn setelah nilai SpaceX pengusaha melonjak, menurut Bloomberg Billionaires Index. Bezos mempunyai nilai bersih $ 191.6bn.

Musibah yang jelas oleh Musk adalah tindak balas kepada posting Bezos mengenai sebuah artikel dari tahun 1999, yang mengkritik Amazon dan meramalkan kejatuhan raksasa e-dagang. Artikel itu menggambarkan Bezos sebagai “orang tengah lain” dan mengatakan bahawa idea bahawa dia “mempelopori paradigma perniagaan baru adalah konyol”.

Artikel itu tidak berumur dengan baik. Menyatakan hal ini, Bezos menulis di Twitter pada hari Ahad malam: “Dengarkan dan bersikap terbuka, tetapi jangan biarkan sesiapa memberitahu anda siapa anda. Hari ini, Amazon adalah salah satu syarikat yang paling berjaya di dunia dan telah merevolusikan dua industri yang sama sekali berbeza. ”

Walaupun banyak, termasuk rekan kerja Netflix, Reed Hastings, memberi respons positif terhadap tweet itu dan bahkan memuji Bezos, respons Musk mendapat reaksi paling banyak. Sebenarnya, tweet emoji singlenya telah mendapat lebih banyak suka dan retweet daripada yang asal ketua Amazon.
Musk mengatasi Bezos untuk menjadi orang terkaya di dunia awal tahun ini. Pada hari Jumaat, Musk menambahkan kekayaannya sebanyak $ 9bn dalam satu hari setelah perjanjian dengan para pelabur menyaksikan roket nilai SpaceX melebihi $ 100bn.

Ini bukan kali pertama Musk menyampaikan pingat tempat kedua maya kepada Bezos. Setelah mengatasi kekayaan bos Amazon, pengasas bersama SpaceX melakukan perayaan dengan memberitahu Forbes dalam e-mel bahawa dia ingin menghantar Bezos pingat perak gergasi.

“Saya mengirim patung raksasa angka ‘2’ kepada Jeffrey B, bersama dengan pingat perak,” tulis Musk dalam e-mel pendek kepada Forbes pada bulan September.
Saingannya terus maju sebagai orang terkaya di dunia dalam beberapa bulan terakhir, dan tetap terlibat dalam perlombaan untuk merevolusikan industri angkasa. Kedua-duanya sebelum ini bertengkar di depan umum dengan Musk memanggil Bezos sebagai “kucing salin” untuk usahanya ke angkasa dengan Blue Origin.

About Bahria Sports

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *