Biden Bercakap Mengenai Krisis Rantaian Bekalan Global

Presiden Biden tidak lama lagi akan memberikan komen mengenai rancangan pentadbirannya untuk menangani masalah pengangkutan global.

Presiden bertemu awal hari ini dengan pegawai kanan dan pihak berkepentingan untuk membincangkan bagaimana menangani masalah secara kolektif. Pengendali pelabuhan, persatuan trak, kesatuan pekerja dan eksekutif dari Walmart, FedEx, UPS dan Target menghadiri ceramah tersebut.

Gedung Putih akan bekerjasama dengan syarikat dan pelabuhan dalam “pecut 90 hari” untuk mengurangkan masalah, menurut seorang pegawai kanan pentadbiran. Ada yang akan mula bekerja 24/7 untuk mengatasi tunggakan.

Pelabuhan Los Angeles akan beralih ke perkhidmatan 24/7, menjadikannya sejajar dengan operasi di Pelabuhan Long Beach, yang sudah berjalan sesuai jadwal 24/7, kata pejabat itu. Kedua pelabuhan tersebut mengendalikan 40% lalu lintas kontena di AS.

Menjelang ucapannya, Biden mengatakan dalam tweetnya bahawa pentadbirannya “bekerja sepanjang masa untuk memindahkan barang lebih cepat.”

Hari ini saya mengumumkan bahawa Pelabuhan LA akan mula beroperasi 24 jam setiap hari untuk memastikan orang Amerika dapat memperoleh barang yang mereka perlukan.

Pentadbiran saya berusaha sepanjang masa untuk menggerakkan lebih banyak barang dengan lebih pantas dan memperkuat daya tahan rantaian bekalan kami.

– Presiden Biden (@POTUS)

About Bahria Sports

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *