Apple Music Mungkin Akan Hadir Di PS5

Spotify telah menjadi pilihan streaming muzik di PS5 sejak diluncurkan pada bulan November, memberikan Anda pilihan untuk mendengarkan musik favorit anda ketika bermain game. Tidak lama kemudian, konsol mungkin mendapat sokongan untuk perkhidmatan lain: Apple Music.

Petunjuk pertama muncul awal minggu ini ketika pengguna Reddit menyiarkan gambar Apple Music yang muncul di menu muzik PS5. Pilihan itu nampaknya muncul setelah mereka membuat akaun baru dan cuba menghubungkannya dengan Spotify. Nampaknya aplikasi itu tidak berfungsi – pengguna Reddit juga berkongsi foto mesej yang mengatakan, “Aplikasi ini hanya boleh dimainkan di PS4,” yang menurut Eurogamer adalah mesej ralat standard apabila aplikasi tidak tersedia.
Eurogamer mengatakan bahawa ia juga dapat melihat pilihan Apple Music ketika membuat akaun AS baru, walaupun tidak dapat menghasilkan semula. Pilihan Apple Music tidak muncul semasa saya mencuba membuat akaun AS baru semasa menulis artikel ini.

Ketidakkonsistenan pilihan Apple Music menunjukkan bahawa pengguna Reddit dan Eurogamer mungkin telah mengetahui sesuatu yang Sony dan Apple sedang dalam proses. Kedua-dua syarikat bekerjasama baru-baru ini dalam promosi Apple TV Plus untuk pemilik PS5, jadi nampaknya ada hubungan di sana. Apple membawa Apple Music ke TV pintar Samsung tahun lalu, menunjukkan bahawa ia bersedia memperluas ketersediaan aplikasi di luar platform Apple. Dan aplikasinya muncul hanya beberapa hari sebelum acara Apple pada 18 Oktober, yang akan menjadi tempat berpotensi bagi Apple dan Sony untuk mengumumkan bahawa aplikasi tersebut akan hadir ke PS5.

Sony dan Apple tidak segera membalas permintaan komen.

About Bahria Sports

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *