Apple Mempekerjakan Bekas Jurutera HomePod Untuk Mendapatkan Kembali Perisiannya

Apple telah mengupah bekas jurutera HomePod, Afrooz Family, untuk mengetuai pasukan yang mengembangkan perisian HomePod, menurut Bloomberg, yang dapat menandakan usaha baru dari Apple untuk menjadikan HomePod lebih kompetitif. Syarikat itu melancarkan perisian HomePod versi 15 pada bulan September, membawa beberapa ciri sambutan seperti kemampuan untuk menggunakan satu atau sepasang pembesar suara HomePod Mini sebagai lalai dengan Apple TV 4K. Tetapi barisan pembesar suara pintar Apple menghadapi persaingan yang sengit, terutamanya dari pembesar suara Amazon dan Google yang dilengkapi dengan pembantu pintar mereka.

Keluarga meninggalkan Apple pada 2016, di mana dia adalah jurutera audio kanan, untuk bersama syarikat audio Syng dengan bekas pereka Apple Christopher Stringer. (Artikel Financial Times mengenai Syng menggambarkan Keluarga sebagai “senjata rahsia.”) Tuntutan Syng untuk terkenal adalah pembesar suara yang bersambung dengan Cell Alpha, yang menawarkan audio spasial dalam reka bentuk seperti Death Star, tetapi ia hadir dengan tanda harga $ 1.799 yang curam . Keluarga meninggalkan Syng awal tahun ini, lapor Bloomberg.

HomePod pertama, yang dirilis pada tahun 2018, dipuji kerana kualiti suaranya tetapi dikritik kerana harganya yang tinggi, dan Apple menghentikannya pada bulan Mac. Syarikat itu mengeluarkan HomePod Mini yang lebih murah dan lebih kecil tahun lalu.

Apple tidak segera membalas permintaan komen.

About Bahria Sports

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *